- TAI ĮDOMU -



Paplūdimyje sveikiausia - judėti


     Saulės veikiama mūsų oda atsinaujina, pagražėja, tarsi atgyja ir įgauna malonią spalvą. Daugelis skuba pasinaudoti šia galimybe, tačiau specialistai pataria neskubėti ir pasirūpinti odos bei savo sveikata. Saulė spinduliuoja šviesą, kurią matome, infraraudonuosius bei ultravioletinius (UV) spindulius. UV spinduliai sudaro 5 procentus VISŲ saulės spindulių, tačiau būtent dėl jų oda taip gražiai įdega. Deja, tie patys UV spinduliai gali ir nudeginti odą - tada ji parausta, iššoka pūslelės. Ilgalaikis odos švitinimas gali sukelti dar daugiau nepageidaujamų reiškinių - ji tampa sausa, grublėta, anksti sensta, atsiranda raukšlių, pigmentinių dėmių ar net susergama odos vėžiu. Šių problemų galima išvengti tinkamai saugant ir prižiūrinti odą saulėtuoju metų laiku.

Kuo mažiau gulėkite

     Kuo storesnis mūsų planetą saugantis ozono sluoksnis, tuo daugiau jis sugeria ultravioletinių saulės spindulių. Deja, dėl žmogaus veiklos šis gamtos sukurtas apsauginis sluoksnis pastaraisiais dešimtmečiais sparčiai plonėja. Žemę pasiekia vis daugiau UV spindulių, tad nudegimų nuo saulės bei odos vėžio pavojus vis didėja.
     Saikingas buvimas saulėje yra naudingas - suaktyvėja organizmo veikla, gaminama daugiau vitamino D. Neskubėkite piktnaudžiauti saule - organizmas turi priprasti prie saulės poveikio. Nors ir labai norisi kuo greičiau lygiai ir gražiai įdegti, pradėti degintis reikėtų pamažu. Pradžioje pakanka kelių minučių, o ilginti buvimo saulėje laiką reikėtų tolydžio. Patartina negulėti vienoje vietoje, o pasivaikščioti, maudytis, užsiimti aktyvesne fizine veikla, nepamirštant pabūti ir pavėsyje.
     Specialistai sako, kad geriausias laikas degintis yra iki 11 valandos ryto ir nuo 16 valandos po pietų. Ypač pabrėžiama tai, kad blogiausias laikas būti saulės atokaitoje yra nuo 12 iki 14 valandos. Tuo metu saulės spinduliai krenta statmenai, ir oda tiesiog nusvyla, užuot įdegusi. Atkreipkite dėmesį ir į tai, kad didžiausias saulės aktyvumas Lietuvoje būna birželio ir liepos mėnesiais. Jokiu būdu nepamirškite - malonių savaitgalio ar atostogų įspūdžių paliks ir tinkamai bei laiku naudojamos apsauginės nuo saulės spindulių priemonės.

Kūnui ir veidui - skirtinga apsauga

     Apsaugos priemonių efektyvumą parodo apsaugos koeficientai. Šiuos koeficientus lemia mineralinių ir organinių medžiagų, atspindinčių UV spindulius ir neutralizuojančiųjų žalingą poveikį, sudėtis. Apsaugos koeficientai padės jums apskaičiuoti, kaip ilgai galite būti saulėje nesibaimindami nudegimo. Kuo skaičius didesnis, tuo intensyvesnė apsauga nuo saulės.
     Skaičiuojant produktų poveikio laiką, atskaitos taškas yra minučių skaičius, kurio metu jūsų oda natūraliai apsisaugo nuo saulės. Šį minučių skaičių reikia dauginti iš produkto koeficiento. Pavyzdžiui, jūsų oda natūraliai apsisaugo 10 minučių. Naudodami 12 koeficiento produktą, saugiai galėsite būti saulėje 120 minučių.
     Naudoti apsaugos priemones reikia apie 20 minučių prieš deginantis saulėje, o ne paplūdimyje. Per šį laiką jūsų naudojama priemonė gerai įsigers į odą ir užtikrins patikimesnę apsaugą. Be to, maudynės ar didelis fizinis aktyvumas sumažina apsaugos efektyvumą, todėl saugaus deginimosi laikas gali sutrumpėti.
     Būtina žinoti, kad apsaugos priemonės kūnui ir veidui skiriasi - veidui gaminami specialūs, riebesni kremai, kuriuose daugiau veikliųjų medžiagų.

Odos tipai

     Saulė nevienodai veikia žmonės. Norint žinoti, kiek galima būti saulėje be apsauginių saulės priemonių, būtina nusistatyti odos tipą. Mokslininkai nustatė keturis pagrindinius odos tipus:
PIRMAS TIPAS. Plaukai šviesūs, rausvi, akys mėlynos. Oda labai šviesi, net rausva, strazdanota ir blyški. Labai lengvai nudega, sunkiai paruduoja, jautriai reaguoja į saulės spindulius. Rekomenduojama deginimosi trukmė - 5-10 minučių.
ANTRAS TIPAS. Plaukai šviesūs, akys mėlynos ar žalios. Oda šiek tiek tamsesnė, bet taip pat blyški, retos strazdanos, įdegama sunkiai. Deginimosi trukmė -10-20 minučių.
TREČIAS TIPAS. Plaukai rudi, akys pilkos ar žalios. Oda šviesiai ruda, nelabai jautri, įdega šviesiai ir lygiai, labai retai nudega. Saulėje galima būti nuo 20 iki 30 minučių.
KETVIRTAS TIPAS. Plaukai juodi, akys rudos. Oda stipriai įdega, intensyviai pigmentuota, nejautri saulei, įdega greitai ir stipriai, beveik niekada nenudega. Kaitinimosi trukmė - apie 40 minučių.

"Lietuvos žinios"

Peržiūrėta: 2949

Aptark šią temą svetainės forume

Atgal







© 2003 - 2018 NaguPasaulis.lt       Dizainas © Goto design
eXTReMe Tracker   Hey.lt - Svetainių reitingai